Starving to be a student: The experiences of food insecurity among undergraduate students in Nova Scotia, Canada
DOI :
https://doi.org/10.15353/cfs-rcea.v7i1.375Mots-clés :
student food insecurity, phenomenology, finances, student funding, health disparitiesRésumé
Household food insecurity (HFI) exists when access to food is inadequate or insecure due to financial constraints, and is an issue of increasing concern among postsecondary students who face barriers to food access due to precarious finances. The goal of the current study was to explore the experience of HFI among university students in Nova Scotia (NS), including barriers and facilitators, and potential policy solutions to the issue from the perspective of students. Twelve semi-structured, in-depth interviews were conducted with students experiencing HFI from across NS. Phenomenological analysis was undertaken, using Radimer’s model of HFI as a theoretical framework. Key aspects of the experience of food insecurity in this sample included all four dimensions of Radimer’s model of HFI: quantitative, qualitative, psychological, and social. The main contributing factor to student’s difficulties accessing food was inadequate and precarious finances. Students highlighted various coping mechanisms, such as utilizing food banks, budgeting their money, and buying food in bulk. This study is an important next step to a better understanding of the experience of student HFI in NS, building on previous quantitative research. Findings suggest that while the experience of HFI has many similarities with the experience in other populations, students experience tensions between independence and reliance on their family and have unique struggles related to government financial supports. The findings point to necessary policy changes related to student funding programs, and suggest that relying on campus food banks to solve the issue of HFI among students is inadequate.
Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Les auteurs qui publient avec cette revue acceptent les conditions suivantes: Les auteurs conservent les droits d'auteur et accordent à la revue le droit de première publication avec l'œuvre sous licence simultanée Creative Commons qui permet à d'autres de partager l'œuvre avec une reconnaissance de la paternité de l'œuvre et de la publication initiale dans cette revue. Les œuvres publiées dans RCÉA/CFS avant et incluant le vol. 8, n° 3 (2021) sont sous licence Creative Commons CC BY. Les œuvres publiées dans le vol. 8, n ° 4 (2021) et après est sous licence Creative Commons CC BY-SA. Les auteurs peuvent conclure des accords contractuels supplémentaires séparés pour la distribution non-exclusive de la version publiée de l'ouvrage par la revue (par exemple, l'ajouter à un dépôt institutionnel ou le publier dans un livre), avec une reconnaissance de sa publication initiale dans ce journal. Les auteurs sont autorisés et encouragés à publier leurs travaux en ligne (par exemple, dans des dépôts institutionnels ou sur leur site Web) avant et pendant le processus de soumission, car cela peut conduire à des échanges productifs, ainsi qu'à une citation plus précoce et plus importante des travaux publiés. (En savoir plus sur le libre accès.)