Looking back, looking forward
A field report on the Earth to Tables Legacies multimedia educational package
DOI :
https://doi.org/10.15353/cfs-rcea.v8i4.465Mots-clés :
food sovereignty;, food justice, intergenerational and intercultural exchange, interactive websites, collaborative production, multimedia storytelling, multimedia storytelling, participatory arts-based research, Indigenous ways of knowing, Indigenous-settler relations, all our relations, video and photography, hyperlinks or visual footnotes, digital gaps, facilitator's guidesRésumé
The Earth to Tables Legacies Project emerged in 2015, growing out of personal relationships, but also built on a long trajectory of participatory research, multimedia arts production and popular education. We created an intergenerational and intercultural exchange of food activists working for food justice and food sovereignty with the initial goal of producing a feature length documentary. However, the project evolved over five years to culminate in a multimedia educational package with 10 short videos and 11 photo essays, all accompanied by facilitator’s guides. A web series on the pandemic is in production and a forthcoming book is to be published in 2021.
The intergenerational production team included Deborah Barndt (co-director and co-editor), Lauren Baker (co-editor) and Alexandra Gelis (co-director). In this ‘report from the field,’ the two co-directors Alexandra and Deborah look back on the process of co-producing the visual materials for the interactive website and look forward to its potential use in university classes, schools, and social and environmental justice organizations. Parts of the essay include our zoom dialogue as we revisit our process over the past five years and try to elucidate our way of working, while reflecting on the challenges of the collaborative production and use of multimedia educational tools.
Note that this essay utilizes the same kind of text with hyperlinks that are featured in our website and book. The reader is encouraged to click on the links to learn more about the people and their practices as well as the concept of a non-linear multimedia educational tool and process.
Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
© Deborah Barndt 2021

Cette œuvre est protégée sous licence Creative Commons Attribution - Partage dans les Mêmes Conditions 4.0 International.
Les auteurs qui publient avec cette revue acceptent les conditions suivantes: Les auteurs conservent les droits d'auteur et accordent à la revue le droit de première publication avec l'œuvre sous licence simultanée Creative Commons qui permet à d'autres de partager l'œuvre avec une reconnaissance de la paternité de l'œuvre et de la publication initiale dans cette revue. Les œuvres publiées dans RCÉA/CFS avant et incluant le vol. 8, n° 3 (2021) sont sous licence Creative Commons CC BY. Les œuvres publiées dans le vol. 8, n ° 4 (2021) et après est sous licence Creative Commons CC BY-SA. Les auteurs peuvent conclure des accords contractuels supplémentaires séparés pour la distribution non-exclusive de la version publiée de l'ouvrage par la revue (par exemple, l'ajouter à un dépôt institutionnel ou le publier dans un livre), avec une reconnaissance de sa publication initiale dans ce journal. Les auteurs sont autorisés et encouragés à publier leurs travaux en ligne (par exemple, dans des dépôts institutionnels ou sur leur site Web) avant et pendant le processus de soumission, car cela peut conduire à des échanges productifs, ainsi qu'à une citation plus précoce et plus importante des travaux publiés. (En savoir plus sur le libre accès.)